Článek ve formátu PDF je možné stáhnout
zde.
Mezinárodní elektrotechnická komise IEC vydala dvě technické specifikace (IEC 61851-3-4 a IEC 61851-3-5) popisující rozhraní založená na CANopen pro komunikaci mezi řídicím modulem baterie lehkého elektrického vozidla (LEV) a nabíjecí stanicí. CANopen je mezinárodně standardizovaná aplikační vrstva ISO/OSI (EN 50325-4) vyvinutá asociací CiA (CAN in Automation). Je založena na standardu CAN (Controller Area Network), který je dominantní pro komunikaci v osobních automobilech.
Dokumenty IEC vycházejí z řady aplikačních profilů CiA 454, která byla vyvinuta ve spolupráci s neziskovou asociací Energybus. Standardizované komunikační rozhraní umožňuje nabíjení elektrických kol všech typů (běžná elektrokola, rychlá elektrokola, elektrické skútry, nákladní elektrokola apod.), nezávisle na jejich výrobci. To je důležité pro veřejné nabíjení lehkých elektrických vozidel, zejména ve městech a turistických regionech. IEC 61851-3-4 specifikuje základy komunikace včetně fyzické vrstvy (kabeláž a konektory). IEC 61851-3-5 definuje podrobnosti dat o nabíjení, která se mají vyměňovat mezi nabíječkou a baterií. Profil CiA 454 specifikuje také další rozhraní pro zařízení LEV (např. pohonnou jednotku) a lze jej rovněž použít pro jiné úlohy správy energie ukládané v bateriích.
(ed)