Aktuální vydání

celé číslo

11

2019

Využití robotů, dopravníků a manipulační techniky ve výrobních linkách

Průmyslové a servisní roboty

celé číslo

Schneider Electric zlepšuje servis automatizační techniky

Společnost Schneider Electric zaznamenává prudký růst v oblasti průmyslové automatizace a řízení. Cíleně inovuje a doplňuje své produktové řady. Přichází s nabídkou nových možností využití a řešení. Posiluje také oddělení servisu – zejména o specialisty na řídicí systémy, pohony a software (vizualizace, webové aplikace atd.).
 
Oddělení servisu společnosti Schneider Electric rozšiřuje svoji nabídku servisních služeb pro průmyslovou automatizaci a řízení o tyto služby:
  • servisní pohotovost,
  • náhradní díly,
  • diagnostika poruch,
  • preventivní údržba,
  • projekty na klíč,
  • subscription for software.
Servisní pohotovost se uplatní při řešení problémů, které narušují hladký provoz výrobku nebo provozu. Po celých 24 hodin, každý den v týdnu jsou členové servisního týmu připraveni okamžitě reagovat na požadavek zákazníka. Vzniklou poruchu mohou vyřešit buď dálkovým připojením nebo přijedou přímo na místo instalace (obr. 1, obr. 2).
 
Služba skladování náhradních dílů, ať už v centrálním skladu Schneider Electric, nebo přímo u daného zákazníka, zamezí tomu, aby byl rozpočet údržby zákazníků zatěžován potřebou velkého počtu náhradních dílů, zejména pokud je v daném provozu instalováno velké množství automatizační techniky.
 
Služba skladování náhradních dílů, ať už v centrálním skladu Schneider Electric, nebo přímo u daného zákazníka, zamezí tomu, aby byl rozpočet údržby zákazníků zatěžován potřebou velkého počtu náhradních dílů, zejména pokud je v daném provozu instalováno velké množství automatizační techniky.
 
Především pro kritické instalace je vhodná a výhodná služba preventivní údržby. V rámci této služby je zákazníkovi poskytována záloha a správa uživatelského vybavení, pravidelná kontrola hardwaru řídicího systému i periferií a instalace nových verzí firmwaru. Na přání lze nabídku ještě rozšířit. Pravidelná preventivní údržba umožňuje včas předcházet případným problémům a časově i finančně náročným odstávkám.
 
Oddělení servisu společnosti Schneider Electric zajišťuje také projekty na klíč. Nejčastěji jde o specifické úpravy v řízení výrobních linek, doplňování nových technických celků, realizaci operátorských pracovišť nebo individuálně upravený sběr
a zpracování dat. Podílí se i na realizaci komplexních řešení dodávaných společností Schneider Electric, zejména monitoringu kvality elektrické sítě nebo řízení čtvrthodinového maxima.
 
Pro zákazníky, kteří upřednostňují úpravy uživatelského vybavení vlastním personálem údržby nebo technického oddělení, je určena služba subscription for software. Díky ní automaticky dostávají nové verze používaného softwaru – service pack i „záplaty“ – patch, jakož i nejnovější ovládače (drivers).
 
Společnost Schneider Electric si uvědomuje důležitost jak předprodejních, tak poprodejních služeb. Ví, že samotným prodejem úspěšná spolupráce nekončí. Proto je spolehlivým partnerem pro uživatele realizovaných řešení a dodaných výrobků.
 
Ing. Peter Sopko,
Schneider Electric, CZ s. r. o.
 
Obr. 1. Důkladná analýza je předpokladem návrhu optimálního řešení
Obr. 2. Odstraňování poruchy v provozu zákazníka
 
Schneider Electric CZ, s. r. o.
Zákaznické centrum
tel.: 382 766 333
fax: 382 215 820