Článek ve formátu PDF je možné stáhnout
zde.
Společnost ABB uvádí na trh automatický rychlonabíjecí systém k nabíjení elektrických autobusů na dlouhý dojezd. Díky automatickému střešnímu připojení a obvyklé době nabíjení 4 až 6 min lze systém snadno začlenit do již existujících autobusových linek, a to díky instalaci rychlonabíječek na konečných stanicích, terminálech, v depech nebo na mezilehlých zastávkách.
Poprvé byly čtyři automatické nabíječky elektrobusů ABB začleněny do systému veřejné dopravy v Lucemburku, kde nyní jezdí dva elektrické autobusy Volvo a do roku 2016 tam bude provozováno šest elektrických hybridních autobusů téže značky.
Rychlonabíjecí systém ABB je praktické a bezpečné řešení vyhovující mezinárodním normám (např. IEC 61851-23) a je v souladu s předpisy automobilového průmyslu. Na střeše elektrického autobusu musí být instalováno správné rozhraní. Pro mechanické připojení napájecího zdroje rychlonabíječka využívá osvědčený pantografový mechanismus známý z vlaků, tramvají a trolejbusů. Když autobus přijede k nabíjecí stanici, naváže s nabíječkou bezdrátové spojení a speciální obrácený pantograf se automaticky vysune dolů. Po provedení bezpečnostních zkoušek je autobus rychle nabit.
Nabíječka modulární konstrukce s nabíjecím výkonem 150, 300 nebo 450 kW dodá městskému elektrobusu za několik minut dostatek energie pro celodenní nepřetržitou jízdu. Kromě spolehlivého nabíjení vyžadují vytížené městské autobusové linky maximálně dostupný a rychlý servis. Proto ABB poskytuje dálkovou diagnostiku, dálkové řízení a bezdrátovou aktualizaci softwaru.
(ed)