Aktuální vydání

celé číslo

12

2021

Automatizace v chemickém a petrochemickém průmyslu

Průtokoměry a regulační ventily

celé číslo

Endress+Hauser spolupropaguje pohon na zemní plyn

Endress+Hauser spolupropaguje pohon na zemní plyn

Zemní plyn jako alternativní palivo pro pohon automobilů ve srovnání s benzinem a naftou méně zatěžuje životní prostředí a díky daňovým úlevám je v současné době zpravidla i cenově výhodnější. Jak vyspělá je tato technika a co všechno dokáže automobil se spalovacím motorem na zemní plyn, chce světové veřejnosti ukázat čtyřčlenný tým, vedený Rainerem Zietlowem, se svým cestovatelským podnikem nazvaným EcoFuel World Tour, na který odstartoval 26. října 2006 od sídla výrobního závodu Endress+Hauser Flowtec ve švýcarském Reinachu. Cílem týmu je ujet do dubna 2007 celkem asi 45 000 km, a to přes všech pět kontinentů, 40 zemí a 75 velkých měst. Obr. 1. Hlavním vozidlem týmu je sériový automobil Volkswagen Caddy EcoFuel s čtyřválcovým motorem o obsahu 2 l a výkonu 80 kW, optimalizovaný pro spalování zemního plynu. Jedinou úpravou vozidla je vestavba devíti přídavných nádrží do jeho nákladového prostoru (ke standardním čtyřem uloženým pod podlahou, takže na jedno naplnění nádrží ujede 2 500 km). Doprovodné vozidlo má běžný motor na naftu. Spolusponzorem této cesty kolem světa je společnost Endress+Hauser, významný dodavatel mj. i přesné a spolehlivé techniky pro měření průtoku, kterou používají producenti zemního plynu po celém světě (na obrázku jsou zleva Rainer Zietlow a Klaus Endress, generální ředitel Endress+Hauser Group před vozidlem VW Caddy). V itineráři cesty lze nalézt také delší či kratší slavnostnější zastávky v mnoha prodejních střediscích a zastoupeních společnosti Endress+Hauser po celém světě, včetně České republiky. Jednou z významných zastávek týmu byla návštěva NGV 2006, nejvýznamnější výstavy odvětví těžby, transportu a zpracování zemního plynu na světě, v Káhiře ve dnech 6. až 9. listopadu 2006.

(sk)