Aktuální vydání

celé číslo

07

2020

Řízení distribučních soustav a chytrá města

Měření a monitorování prostředí v budovách a venkovním prostředí

celé číslo

Diskuse a přednášky o logistických parcích, e-shopech a výrobní logistice na kongresu Eastlog 2015

Kongres Eastlog, uspořádaný skupinou ATOZ Logistics 21. května v hotelu Aquapalace v Čestlicích, nesl podtitul Vaše logistika v letech 2015–2020. Záměrem bylo nejen představit různé studie a pohledy na rozvoj logistického oboru, ale také diskutovat o současných problémech i příležitostech v současné logistice.

 
Ústřední programovou osu kongresu tvořila jako již tradičně sekce Trendlog. Zahájil ji David Strnad ze společnosti Škoda Auto přednáškou o logistice v automobilovém průmyslu. Mimo jiné se zabýval tím, jak má vypadat spolupráce s dodavateli. Od nich největší tuzemská automobilka očekává především efektivní zvládnutí logistických procesů a také iniciativní návrhy na inovativní řešení.
 
V sekci Trendlog přitáhly velkou pozornost tři diskuse. První z nich byla nazvána Klíčové otázky pro logistiku retailu a FMCG (zkratka značí rychloobrátkové zboží – Fast Moving Consumer Goods). Zástupci společností Billa, Coca-Cola a MD logistika volali hlavně po intenzivnější komunikaci a sdílení dat s dodavateli.
 
Druhá diskuse nesla název Bude v čem a s kým dělat logistiku? Z příspěvků představitelů společností CTP Invest, P3 Logistic Parks a Cushman & Wakefield vyplynulo, že i přes rostoucí potíže s dostupností volných vhodných pozemků pro výstavbu a nedostatek pracovníků budou i nadále rozvíjet logistické prostory v nejdůležitějších regionech: Praha, Plzeň, Tachovsko, Brno atd.
 
Třetí diskuse s výmluvným názvem Logistika – nekončící trable, nebo světlá budoucnost oboru? se zúčastnili vedoucí činitelé Klubu logistických manažerů a České logistické asociace.
 
Na vskutku aktuální téma komunikace e-shopů s jejich dodavateli se zaměřila i další diskuse, tentokrát v sekci E-Shoplog. Debata se týkala zejména současného boomu elektronické výměny dat, EDI. Hlavním řečníkem v programovém bloku A-Shoplog byl Radek David ze společnosti Logicon Partner, který se zaměřil na efektivní projekty skladů pro e-shop.
 
Další kongresovou sekcí byl Packlog, kde se návštěvníci v přednášce Bohuslava Černého ze společnosti Schoeller Allibert
dozvěděli, že obal dokáže generovat zisk, a je tedy přínosné chápat jej jako výrobní prostředek.
 
O informačních systémech pro řízení logistiky přednášel v sekci Prodlog Josef Černý ze společnosti ICZ. V této stále populárnější sekci zaměřené na logistiku v průmyslu nechyběla ani přednáška na téma dopravníků v prostředí výroby (obr. 2) nebo případová studie o automatickém vertikálním zakládání.
 
V sekci HRLog o personalistice byly předmětem vystoupení lektorky a konzultantky Terezy Seidlerové zmíněny trendy při náborech pracovníků a otázky zacházení s talenty v logistice. Přítomné posluchače zaujaly i přednášky o řízení práce na dálku, rozpoznávání závislostního chování zaměstnanců či o možnostech odborného vzdělávání logistiků.
 
Po skončení odborné části prvního dne kongresu byl připraven zábavný program v rockovém stylu, v rámci něhož byly také vyhlášeny vítězové soutěže Cena nájemců – nejlepší logistický park pro rok 2015 (obr. 1). Ocenění udělené na základě hodnocení samotných nájemců letos obdržel areál P3 Prague D8.
 
Druhý den měli účastníci kongresu možnost navštívit vybraný logistický provoz – buď distribuční centrum společnosti HOPI, nebo logistické centrum Yusen Logistics (Czech).
[Tisková zpráva ATOZ Logistics.]
(ev)
 
Obr. 1. Vyhlášení soutěže Cena nájemců – nejlepší logistický park pro rok 2015
Obr. 2. V sekci o výrobní logistice Trendlog byly představeny dopravníky pro transport chemických výrobků (foto: WRH Global CZ)