Aktuální vydání

celé číslo

10

2017

Systémy pro řízení výroby, PLM, SCADA

celé číslo

První ročník přehlídky Czech VR Fest – vznik nové tradice v oboru virtuální reality v ČR

Praha ve dnech 24. a 25. května 2017 hostila první český festival virtuální a rozšířené reality. Šlo o akci mezinárodního formátu: mezi největšími hvězdami konference byli Veronica McGregorová z NASA, Ryan A Bell zastupující společnost Hydro Studios, Masaru Ohnogi ze společnosti gumi Inc., Amir Abrihami z Unity Technologies a Tomáš Mariančík z firmy Solirax.

Festival Czech VR Fest byl první specializovanou přehlídkou v oblasti virtuální a rozšířené reality v České republice. Konferenci a festival navštívilo za oba dny zhruba 4 000 lidí především z řad ředitelů a manažerů technologických, strojírenských a energetických společností a institucí, technologů a marketingových pracovníků a zástupců univerzit. Mezi návštěvníky byl např. také Václav Dejčmar, spolumajitel společnosti RSJ. 

Doprovodné soutěže

V rámci nabytého programu festivalu se uskutečnilo finále mistrovství České republiky v unikátním souboji Czech VR League, kde soutěžící pomocí virtuální reality (VR) simulují boj futuristickými zbraněmi proti mimozemským dronům (obr. 1). Absolutním vítězem se stal Josef Ráž alias MCJoe z VR herny VR Future.

Mimo akční souboje mohli být účastníci také svědky finále hackathonu Torch VR Battleton, v němž se utkaly dva týmy profesionálních programátorů virtuální reality. Tříčlenná porota, ve které usedl např. Antonín Míšek, specialista na virtuální techniku v akciové společnosti Škoda Auto, nakonec zvolila historicky prvním vítězem tým Cute Potato. 

Asociace virtuální a rozšířené reality

Přínosy virtuální a rozšířené reality v oblasti strojírenského průmyslu, vzdělávání, vojenství, kultury, zdravotnictví a mnoha dalších oborech jsou nesporné. Na festivalu se představilo světu mnoho projektů vznikajících v prostředí českých vývojářů a grafiků. Právě pro ně bude založena Asociace virtuální a rozšířené reality, která je propojí s investičními fondy, granty, univerzitami i soukromým sektorem, tedy se všemi, kteří hledají cesty k zásadním inovacím vývojových, výrobních a obchodních procesů. Otevírá se tím cesta k uživatelskému i investičnímu zhodnocení dosavadního vývojového úsilí celého českého prostředí virtuální a rozšířené reality. 

Závěr

Czech VR Agency, s. r. o., která pořádala letošní ročník Czech VR Fest, již zahájila přípravy dalšího ročníku festivalu. Zájemci o vystavování a o přednášení se mohou již nyní hlásit na formuláři na webu https://czechvrfest.com/. Z nich následně bude vybírat odborná komise.

(JH)

Obr. 1. V rámci doprovodných soutěží se konaly také souboje v prostředí virtuální reality Czech VR League